Obserwatorzy

czwartek, 30 listopada 2017

Książeczka sensoryczna

Pamiętam pierwsze zamówienie na książeczkę sensoryczną, zastanawiałam się czy dam radę. Podjęłam wyzwanie i gdy byłą już gotowa byłam z siebie zadowolona. To było dawno temu, od tamtego czasu uszyłam ich już sporo i każda  kolejna pod moją maszyna to przyjemność dla mnie. Dzisiaj przedstawię wam jedną z nich, mam nadzieję, że się spodoba.

Książeczka ma wymiary 20x20cm i składa się z 12 stron.

STRONA 1
Zamek królewny, do składania (mocowany na rzep).
Za bramą królewna.
Gąsienica na sznureczku do przekładania przez dziurki.






STRONA 2 i 3

SYPIALNIA:
Okno - dwustronny obrazek ( w dzień słonko, ptaszek i kwiatek na łące, w nocy księżyc i gwiazdy).
Książeczka do czytania na szafce.
Poduszka i kołderka ruchoma -  mocowana na rzep.
SZAFA: ubranka dla lalki sukienki -  4 szt. i peruki - 4 szt.




STRONA 4 i 5
ŁAZIENKA: na półce szczoteczka i pasta do zębów.
Kąpiel w wannie - laleczkę można włożyć do wanny.
PRALKA: wkładanie prania do pralki, wieszanie, prania, prasowanie żelazkiem.
Pralka i żelazko mają kable i kontakty.



STRONA 6 i 7
Kuchnia: lodówka i zamrażarka z jedzenie, szafki z naczyniami, kuchenka do gotowania z piekarnikiem do pieczenia np. tortu.
Garnki do gotowania, okap. W zamrażarce lody w lodówce warzywa itp.
JADALNIA: stół i krzesło, zlew do mycia naczyń, szafka na naczynia.
Półka z przyprawami. Talerz, kubeczek i  czajniczek na herbatę.









STRONA 8 i 9
SALON: Kominek do rozpalania ognia (drewno i ogień).
Fotel do siedzenia (laleczkę można umieścić w środku.
Półka z książką.
Lampa  z włącznikiem.

SAD: Jabłka na drzewie do zbierania (zapinane na zatrzaski).
Marchewki na polu do zbierania w koszyczek.
Domek na drzewie, a w środku sowa.



STRONA 10 i 11
GRA: kółko i krzyżyk w postaci serc.
GRA: 16 obrazków. Polega na znalezieniu 2 takich samych obrazków. Obrazki na rzepy.



STRONA 12
Koperta na dziecięce sekrety.






6 komentarzy:

  1. Aniu, cudeńko! Dla małej księżniczki:)
    Ostatnio kupowałam dla nienarodzonej jeszcze córki mojej siostry (też Ani) "slepową"książeczkę, to nie dość, że mała (10x10 cm), droga (chyba 40 czy 50 zł),to jeszcze nie tak ładna. Przyznam szczerze,ze nie wpadłam na pomysł uszycia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewelino bardzo się cieszę, że książeczka się podoba. Przyznam się, że sporo pracy mnie kosztowała i jestem z niej zadowolona. Książeczka ma już swoją 5 letnią właścicielkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja nie mogę, ile godzin szyjąc tą książeczkę spędziłaś? jest baaaardzo ładna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elizo godzin nie liczyłam ale szyłam po parę godzin dziennie przez kilka dni :)

      Usuń